Kaynak: Fast Company Ulusal Dergi

 

“TEK BİR REÇETE YOK”

Aldığımız başarılı sonuçlar doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi olmakla birlikte, her zaman daha iyisini yapabilmek adına da bizi cesaretlendiriyor. Ancak yine de iyi bir işveren olmak, pek çok faktörün bir araya gelmesiyle gerçekleşiyor, bu alanda tek bir başarı reçetesi yok. Biz, çalışma arkadaşlarımızla beraber yan yana yürüdüğümüz bu yolda kendimizi sürekli geliştiriyor, iyileştirmeye devam ediyoruz.

 

“ÇALIŞAN DENEYİMİ BAKIŞIYLA YÖNETİYORUZ”

Koç Holding, Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan grubu… Holding İK ve Endüstri İlişkiler Başkanı Özgür Burak Akkol, “Tüm aksiyonlarımızın odağında çalışanlarımız yer alıyor” diye konuşuyor. Eşitlik, kapsayıcılık ve gelişim yaklaşımıyla hareket ettiklerini söylüyor. “İşveren markası” yerine “çalışan deneyimini” benimsediklerine dikkat çekiyor ve çabalarının sonuçlarını aldıklarını paylaşıyor.

İŞVEREN MARKASI YAKLAŞIMIMIZ

İşveren markası yönetimine bakış açımız da bu noktada biraz farklılaşıyor. İşveren markası dediğimiz şey çok soyut bir kavram. Bu kavramın anlamlı hale gelmesi için gerçekten mutlu, yaptığı işe inanan, kurum kültürünü benimseyen ve bunu yaşatmak için gayret eden çalışanlara sahip olmanız gerekir. Çalışanlarla kurduğunuz bağ ne kadar kuvvetliyse sizin işveren olarak imajınız ve algınız da o kadar güçlü hale gelir. Biz de Koç Topluluğu insan Kaynakları olarak, konuyu işveren markası bakış açısıyla değil, “çalışan deneyimi” bakış açısıyla ele alıyoruz. Güçlü bir işveren imajına sahip olmak için işin mutfağından başlamak gerektiğine inanıyoruz. Hayata geçirdiğimiz tüm çalışan deneyimi uygulamalarımızın odağında çalışma arkadaşlarımızın olduğundan bahsetmiştim, işin mutfağından kastım tam da burası. Biz her yeni projeye başlarken, daha tasarım aşamasında çalışma arkadaşlarımızı sürece dahil ediyoruz. Düzenli uyguladığımız anket çalışmaları, şirketlerimizin insan kaynakları ekipleri üzerinden aldığımız geri bildirimler, çalışan deneyimi ekiplerimizin topladığı iç görüler projelerimizin bazını oluşturuyor. Bu doğrultuda öncelikle çalışma arkadaşlarımızın ihtiyaçlarını, beklentilerini, onların hayatını nasıl kolaylaştırabileceğimizi bizzat kendilerine soruyoruz. Aldığımız geri bildirimler doğrultusunda da projelerimizi tasarlıyor ve istikrarlı iletişimlerle onlara sürekli dokunuyoruz.

KÜRESEL LİDER YETİŞTİRME HEDEFİ

Son 5 yıldır, Koç Topluluğu olarak çevik ve girişimci bir kültür yaratma hedefiyle insan kaynakları süreçlerimizde stratejik bir dönüşümden geçiyoruz. Bu dönüşüm yolculuğunda çalışma arkadaşlarımızın beklentileriyle uyumlu ve yeni nesil çalışma modellerini destekleyen pek çok projeyi hayata geçirdik. Daha stratejik, esnek, proaktif ve hızlı aksiyon alan bir yapı oluşturduk. Staj deneyiminden başlayarak, işe alım, rotasyon, performans yönetimi, eğitim gelişim olanaklarına kadar tum süreçlerimizi çalışan deneyimini geliştirme bakış açısıyla yeniden tasarladık. Küresel liderler yetiştirme hedefiyle, dünyadaki en iyi kurumlarla işbirliği yaparak eğitim gelişim alanında çok kıymetli adımlar attık. Yakın zamanda lansmanını gerçekleştirdiğimiz Lead eğitim gelişim platformumuz kapsamında Harvard Business School, McKinsey, Udacity, Koç Üniversitesi, Columbia Business School, MİT, University of Oxford gibi dünyanın en iyi eğitim kurumlarıyla iş birlikleri gerçekleştirdik. Organizasyonlarımızı çağın ihtiyaçlarına uygun olarak daha yalın hale getirmek, hızlı karar almak ve uygulama hızımızı artırmak yönünde son 3 yıldır çevik (agile) yönetim yaklaşımını tum şirketlerimizde yaygınlaştırmaya başladık. Sadece iş yaşamındaki değil, sosyal yaşamdaki deneyimi de iyileştiren kapsayıcı uygulamaları aynı seviyede önemsiyoruz ve bu doğrultuda pek çok yeniliklere imza attık. Bizi en çok mutlu eden şey tabi ki bu çabamızın ve gayretlerimizin çalışma arkadaşlarımızda karşılık bulduğunu görmek. Bu yıl, çalışan bağlılığı skorumuzu 5 puan daha arttırarak son 5 yılda 35 puan artışla neredeyse iki katına çıkarmayı başardık. Bu ilerleme sayesinde Türkiye, Avrupa ve global normların yanında “en iyi işverenler ortalamasının” üzerine çıktık. Global listelerde de bu başarımızın yansımasını her yıl gözlemliyoruz. Son 4 yıldır uluslararası itibarlı bir yayın kurumu tarafından yayınlanan Dünyanın En İyi İşverenleri listesinde “Türkiye’nin En İyi İşvereni” seçilerek ülkemizi büyük bir gururla temsil ediyoruz.